Kā rast jauna biznesa iespējas?

altumLaba ideja, lai gan vērtīga un viennozīmīgi svarīga, pati par sevi nespēj radīt biznesu, ja attiecīgi nerīkojas. Nepieciešami cilvēki, kas stāv aiz idejas un ir gatavi to realizēt. Tiesa, jaunie uzņēmēji ne vienmēr saprot ar ko būtu jāsāk un kas tieši jādara, lai ideja tiktu realizēta. Kam īsti nepieciešams veltīt enerģiju, kādām darbībām un kādā secībā jāpievēršas, lai ideja pārvēstos jaunā un veiksmīgā biznesā. Un galu galā – vai ideja ir atbilstoša šī brīža ekonomiskajai un tirgus situācijai, lai tā vispār būtu realizēšanas vērta?

Dažādi padomi un atbalsts jaunam biznesam ir ļoti būtisks un nepieciešams. Tāpēc, pirms jauna biznesa sākšanas nepieciešams aizdomāties par visām iespējamajām niansēm. Lai uzsāktu biznesu nepieciešams biznesa plāns, izplānotas finanses, mārketinga stratēģija un citas detaļas, bez kurām jauns bizness nemaz nav iespējams. Jauns produkts vai pakalpojums var šķists ārkārtīgi labs biznesa starts, tomēr pats galvenais jautājums, kas jāuzdod, pirms vispār ķerties pie realizācijās – kam tas būs vajadzīgs? Kas būs pircējs vai patērētājs, vai tas apmierinās klientu vajadzības un prasības? Vai tas būs konkurētspējīgs?

 Latvijā jaunie uzņēmēji var vērsties pēc padoma un atbalsta finanšu institūcijā ALTUM, kur iespējams smelties gan zināšanas, speciālistu konsultācijas,  gan, pietiekami reālas un labas idejas gadījumā, finansiālo atbalstu jauna biznesa uzsākšanai.

Papildus informācija šeit:

http://www.kasjauns.lv/lv/zinas/230673/biznesa-inkubatoriem-tagad-ari-atbalsts-no-altum-un-liaa

Pirms uzsākam soļus jauna biznesa virzienā, jāiegūst daudz jaunu zināšanu. Jo īpaši tiem, kad nav tieši saistīti ar biznesa pasauli. Bieži vien inovatīvas idejas rodas gados jauniem cilvēkiem, kam arī netrūkst enerģijas un entuziasma realizēt savas idejas. Tomēr bieži vien jaunie uzņēmēji ir tik pārliecināti par savas ieceres novitāti un vērtīgumu, ka nepievērš uzmanību konkurentiem, pārliecībā, ka viņu piedāvātais produkts būs labāk. Jādomā par cenas konkurētspēju, pakalpojuma nodrošināšanas iespējām, izpildījumu un neskaitāmi daudz citiem faktoriem, kas var ietekmēt biznesa uzsākšanu un tā pastāvēšanu ilgtermiņā.

Reizēm, sākot jaunu biznesu, pat tuvu neaizdomājas par jautājumiem, par ko būtu vajadzīgs domāt.

Var sekot dažiem pamata padomiem, kas nepieciešams, pirms sākam jaunu biznesu. Sākas viss ar ideju, sekojot tās pašnovērtējumam – jau minētajiem neskaitāmajiem jautājumiem – kam tas būs nepieciešams, vai spēs konkurēt, kā un ko nepieciešams darīt, lai jaunais bizness būtu ilgtspējīgs. Tālāk jau seko juridiskās struktūras izveide un biznesa plāna tapšana, kas konkrētāk iezīmēs uzņēmuma darbību, mērķus, iespējas, ierobežojumus un vajadzības. Viens no sarežģītākajiem soļiem, varētu domāt, ir finansējuma sagādāšana. Jau minētā finanšu institūcija ALTUM var būt lielisks atspēriena punkts jaunajiem uzņēmumiem, piedāvājot starta programmu. Tieši šādi Latvijā radušies daudzi jauni uzņēmumi, kas neilgā laikā kļuvuši par veiksmīgiem, pasaulē atpazīstamiem un ilgtspējīgiem uzņēmumiem.

Pēc visiem minētajiem soļiem sākas reālā idejas realizācija – darbības uzsākšana, vadība un uzraudzība. Mēdz teikt, ka pirmie trīs gadi jauniem uzņēmumiem ir visgrūtākie, kamēr izdodas nostabilizēties un pierādīt sevi tirgū.

Visbiežākās jauno biznesu kļūdas, kas tiek pieļautas un traucē uzņēmuma attīstīties vai pat pastāvēt, ir nepietiekami izvērtēts esošais tirgus, konkurenti. Arī nenostrādāta biznesa ideja var izrādīties klupšanas akmens.

About User